pátek 30. srpna 2013

... a sýrujeme dál...:-)

Po kozích sýrech se jen zaprášilo, tak jsem si dneska dala další kolo. Chtěla jsem vyzkoušet mléko kravské. A protože nejsem žádný troškař, hned to byla dávka z deseti litrů.:-) Z poloviny jsem udělala slanou fetu, ta se hodí připravená v alobalu, do salátů, nebo jenom tak, jako mlsání, s rajčaty a olivami. Z druhé poloviny jsem připravila dávku čerstvých sýrů, každý ochucený jinak a tak se moc těším na loterii u stolu, jak bude každý očima rentgenovat jednotlivé kousky, aby co nejpřesněji odhadl, jestli je to ten s uzenou paprikou, česnekem, jemným kari, nebo dalšími příchutěmi, prostě oblíbená dobrota...
A aby toho nebylo málo, upekla jsem znovu pecen chleba, tentokrát velký a doufám, že zítra toho budu ušetřena.. Na druhou stranu, po všech zkušenostech z rodiny vím, že takovou kliku mít nemůžu...:-)) Při té bohulibé činnosti jsem dostala pár dobrých nápadů, co ještě dobrého připravit a tak už vím, že mne zanedlouho čeká tvaroh, žervé a "zrající sýr" právě z tvarohu. Citlivější povahy se sice musejí vyhnout i jen domu, kde se ta lahůdka připravuje, neb je to odér opravdu pro statečné, leč milovníci, ke kterým se počítáme i my se nemůžou dočkat....:-)

Feta před vložením do solného nálevu:
Chléb k sýru nesmí scházet:
Farmářský sýr, každý jiný:
Farmářský sýr solený, v oleji s rajčaty, česnekem a bylinkami:

Žádné komentáře:

Okomentovat