úterý 22. ledna 2013

Škvaření sádla v pomalém hrnci

    Po pěti letech poměrně intenzívního používání, odešel náš pomalý hrnec do věčných lovišť.
   Dostal prý pořádnou šlupku ze sítě, což se tady u nás může stát docela často, neb proud tady kolísá s nadsázkou řečeno i po zapnutí kulmy do zásuvky. Konec světa, no... Naštvalo mě to docela dost, protože pomalý hrnec je u nás využíván poměrně často a je to jedna z nejlepších vychytávek v kuchyni.
Takže jsme jej zkusili nechat vzkřísit v servisu dovozce a hele! Včera se mi vrátil jako nový, vlastně nový, protože vyměnili celý díl. Má nálada byla na hranici euforie! A tak jsme jej hned "vyzkoušeli".:-)
    Kdo doma škvaří sádlo ví, že tahle práce nepatří mezi ty oblíbené. S pomalým hrncem je to parádička a výsledek úúúžasnýý!:-))) Sádlo děláme klasicky bez mléka a jiných přísad, prostě jenom základní klasika. Protože vaření na sádle je prostě vyšší level...:-)

Jak na to?

    Syrové sádlo nakrájíme na menší kostičky, vložíme do pomalého hrnce a ze dvou možností vybereme tu, která nám vzhledem k dennímu programu vyhovuje líp. Já zvolila High na 6 hodin. Zapneme a odcházíme...a to je celé. Až se za šest hodin vrátíte (míchat se nemusí, ale jednou třeba může.:-)) ), bude hotovo... Když ne, potřebný čas přidat..Potom už jenom přecedit, slít, škvarky posolit, vzít čerstvý chléb a chlazené pivko....



11 komentářů:

  1. Madam píše polopravdy, sádlo taky se lepí na povrch, a nehnědne, je z to jen bláto.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Dělám stejně jako paní a mám je ukázkový. Sádlo krásně bílé a škvarky hnědé a křupavé. Než začnete kritizovat ověřte di to doma v praxi 👍

      Vymazat
    2. Přesně,taky tak dělám a sádlo je krásně bílé

      Vymazat
    3. Máte asi blbý sádlo

      Vymazat
    4. Asi jste použil vnitřní sádlo, s tím to takhle dopadá i na plotně.

      Vymazat
  2. Z pomalého hrnce jsou škvarky i sádlo doslova boží....

    OdpovědětVymazat
  3. Presne tak.Sadlo a skvarky excelentni.Akorat ja je delam na manual 120stupnu,cca 2,3hodky,zkratka dokud skvarecky nejsou zlaty.

    OdpovědětVymazat
  4. Tak já zrovna dnes škvařím sádlo klasicky v elektr.troubě, ale protože mám i pomalý hrnec, tak mě zajímá, jak se v něm sádlo škvaří. V klasické troubě se nepřikrývá hrnec poklicí, ale v pomalém hrci ano,tak si nejsem jistá výsledkem. Dále v klas.troubě za 2 hodiny sádlo hotové, v pomalém hrnci až za 6 hod. Není to při dnešní drahotě elektr.energie luxusní škvaření v PH? Děkuji za info.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Právě naopak...luxus je to delat v troubě, která má spotrebu +/- 2000W/hodina něž v PH, který ma +/- 90W/hod

      Vymazat
    2. Není po hrnec má malou spotřebu.Trouba je žrout.

      Vymazat
  5. Vařím taky
    v pomalém hrnci ráda a ke spotřebě- za 5 hodin high výkonu spotřeba 0,9 kwh - mám totiž připojenou zásuvku s počítadlem ( manžel elektrikář ). Sádlo jsem v PH ještě nezkoušela, hned jdu do toho....pěkný den všem.

    OdpovědětVymazat