středa 14. května 2014

Víte, co jsou "pampelouchy"? Aneb, jaké jsou smažené pampelišky?

Recept jsem našla na netu a přišel mi tak neuvěřitelně "ujetý", že jsem jej nemohla nevyzkoušet. Na žádost dcery a v její režii  jsme je připravily, zvědavé, jestli chutnají tak, jak píší nadšení příznivci tohoto pokrmu, tedy jako žampiony. Musím říct, že výsledek nás docela překvapil. Nepříjemné je jen zdlouhavé obalování jednotlivých kvítečků, což jsem si nakonec chtěla usnadnit tím, že použiju místo obalu těstíčko. A víte co? Nebylo to ono! Křupavý trojobal byl mnohem lepší. S domácí tatarkou to bylo vcelku prima.
Takže pokud se vám na zahradě ještě třpytí zlaté hlavičky pampelišek v trávníku, můžete udělat pokus taky. Jen nezapomeňte odstřihovat kvítky těsně pod květem, aby nezůstal kousek hořkého stonku.

Budeme potřebovat:

rozvité kvítky pampelišek
vajíčko
hladkou mouku
strouhanku
olej na smažení
sůl

Květy pampelišek obalíme v mouce, vajíčku a strouhance a osmažíme do zlatova na rozpáleném oleji. Hotové necháme odkapat na ubrousku, osolíme a horké podáváme.

A příloha? Pro mne tedy rozhodně řízek z krkovice!:-))))









Žádné komentáře:

Okomentovat