pátek 14. března 2014

Věnec plněný povidly a tvarohem

Postup pro zavinutí věnce jsem viděla kdesi na netu, recept na těsto mám svůj oblíbený a povidla jsem doplnila ještě tvarohovou náplní. Výsledek byl moc dobrý. Před podáváním jsem nakrájený věnec ještě trochu pocukrovala a dobrota to byla velká. A až tolik práce to vážně nedá. Kdo má možnost udělat těsto v domácí pekárně, má vystaráno. Docela si umím představit věnec plněný ořechovou náplní....



Budeme potřebovat:




500 g pol. mouky
60 g cukru
90 g másla - rozpuštěného
40 g droždí
250 ml. mléka
citrónová kůra
sůl

1 vejce
+ vejce na potření

švestková povidla


Tvarohová náplň:

250 g tvarohu
1 vejce
trochu mléka
cukr podle chuti
1 rovná PL pudinkového prášku
1 vanilkový cukr
trochu strouhané citronové kůry


Z několika lžic vlahého mléka, trochy cukru, mouky a droždí smícháme řidší kašičku - kvásek a necháme na teple vzejít. Pak kvásek smícháme s ostatními ingrediencemi a vypracujeme hladké těsto, které necháme pod utěrkou vykynout.

Tvaroh vyšleháme s ostatními ingrediencemi do hladké, husté nádivky.

Jak na věnec:


Nechala jsem si plochu pro náplň trochu širší, nejprve jsem dala povidla, jako na obrázku, potom jedním otočením zavinula a zbytek potřela náplní z tvarohu..Naplněné těsto jsem stočila do věnce až na plechu, vyloženém pečícím papírem, nechala ještě asi půl hodiny dokynout, potřela rozšlehaným vejcem a pekla v troubě vyhřáté na 170 st. asi 40 minut.

A tohle je výsledek:




Žádné komentáře:

Okomentovat