čtvrtek 23. ledna 2014

Sýr "Blue"

Založila jsem složku o výrobě sýrů proto, že u čtenářů budí naše sýrování zájem a tak sem budu postupně přidávat obrázky a zprávy o tom, jak se naše sýrové čarování daří ( a nebo taky ne!:-))) ) Sýry děláme v domácích podmínkách a tak také hledáme jednoduché způsoby, jak je vyrobit. A čím více poznáváme tenhle zvláštní sýrařský svět, tím více mu propadáme. Pro úplnost uvádím, že pokud je uveden název sýra ( Niva, Parenica atd.), je to vždy sýr typu toho názvu. Originály totiž vznikají z přesně specifikovaných surovin (složení mléka), za přesně daných podmínek (prostředí, klimatické podmínky. atd.). Proto sýr, rokfórového typu, který jsem dneska uložila ke zrání, není originál  Roquefort, přestože obsahuje jeho kulturu...

Takže takhle vypadá sýr s modrou (zelenou) plísní v době, než jde na dva měsíce zrát...




Sýr po devíti dnech zrání:

A takhle vypadá sýr " Blue" po sedmnácti dnech....:-)


Dnes je "Blue" 42 dnů a je téměř u konce zrání. Jeví všechny známky toho, že by mohl být "způsobilý ke konzumaci". Krásně voní a je tak nááádherně modrý, že je mi skoro líto do něj zakrojit..Uvidíme, jak dlouho se s tou lítostí dokážu porvat!:-))))



Slíbila jsem ukázat i případné neúspěchy, i když hotový sýr Blue neúspěšný tak úplně není. Chuť a vůně jsou výborné, konzistence pěkně jemná, ale ten vnitřní vzhled na jedničku není! Prostoupení kulturní plísně těstem je prostě nedostatečné.:-((  Jednoduše je sýr uvnitř málo "plesnivý" ! Jen jsem to uviděla, věděla jsem, co jsem podcenila... tohle se stane v případě, kdy si jste některými postupy tak jistí, že pro stromy nevidíte les..:-))) Jedete svojí "cestou na jistotu".  No a trest musí následovat!:-)))
Se skleničkou dobrého vína si tuhle dobrotu sice jistojistě vychutnáme, ale brýle si fakt na nos nevezmu!:-) To abych neviděla ten nedostatek plísně...takže příště znovu a líp!:-))


Když se sýraři plíseň nezdaří : 



Žádné komentáře:

Okomentovat