sobota 25. ledna 2014

Míchaná vajíčka

Jestliže jste si po přečtení názvu receptu pomysleli něco o tom, že některá jídla návod opravdu, ale opravdu nepotřebují, věřte, že přesně to mi proběhlo hlavou, když jsem recept na míchaná vajíčka nalistovala v knize Augusta Escoffiera. Ten je jedním z nejvýraznějším představitelů francouzské kuchyně. A tak jsem onen "obyčejný" recept vyzkoušela. S přesvědčením, že moje míchaná vajíčka byla doteď prostě skvělá a už je u nás těžko něco překoná...A hele..najednou jsem zjistila, že jsem ta nejlepší míchaná vajíčka prostě neuměla, že vše, co jsem dosud připravovala, bylo sice poživatelné, ale chutí daleko od toho, co dokázal připravit pan Ecsoffier už dávno přede mnou..Jo a taky jsem si znovu ověřila v praxi, co dělá francouzskou kuchyni tím, čím je. Ta prý stojí na třech ingrediencích a to:
1. máslo
2. máslo
3. máslo

Souhlasím, pane Escoffiere! :-)



Budeme potřebovat:



11 g čerstvého másla
6 - 8 čerstvých vajíček
sůl
pepř

Na větší pánvi rozpustíme 6 g másla, nenecháme je rozehřát a přidáme 6-8 našlehaných vajíček. Vejce musí být perfektně rozšlehaná tak, aby v nich nebyly kousky bílku, prostě aby hmota byla naprosto jednolitá. Přidáme sůl, pepř a na mírném plameni stále mícháme vařečkou, pěkně ode dna. Když začnou vajíčka houstnout a tuhnout, přidáme zbytek - 5 g čerstvého másla a stálým mícháním je do vajíček zapracujeme. Vznikne hustá, krémovitá hmota, asi jako puding. V tu chvíli máme hotovo.

Podáváme buď s chlebem s máslem, nebo s topinkou z bílého chleba.

Vajíčka můžeme podle chuti přizdobit sýrem, rajčaty, žampiony..anebo jako za časů pana Escoffiera, račími ocásky, nebo osmahnutými kohoutími varlaty..:-)))

Já se spokojila s domácím chlebem a máslem....:-)

Zdroj: Francouzská kuchyně

Žádné komentáře:

Okomentovat