pondělí 29. srpna 2016

Rychlokvašky

  Vím, že na tenhle recept je už čas více než nejvyšší, ale komu ještě na zahrádce zbývají okurky, které se pro svou velikost nehodí k naložení, zkuste tuhle jednoduchou dobrotu. V létě si je obvykle dávám na tržnici, když nakupujeme zeleninu, letos jsem to ale nějak prošvihla. A tak jsem si koupila ty větší okurky a jako mnoho let předtím, jsem si kvašáky udělala. A protože doma je jím nejvíc já, hledala jsem na netu návod, jestli se nedají nějak uchovat. A u toho chodím na ty okurky a mlsám a mlsám..Takže návod na uchování rychlokvašek je už asi zbytečné shánět..:-)


Budeme potřebovat:

přerostlé okurky nakládačky
na 1 litr vody 2 PL soli (dávám trochu víc)
paličku česneku
chilli papričky dle chuti
koprový květ
na kolečka nakrájený křen
vinné, višňové, nebo rybízové listy


Okurky dobře opereme a propícháme vidličkou, aby se lák dostal hezky dovnitř. Skládáme do kameninového hrnku, nebo sklenice a prokládáme překrojenými stroužky oloupaného česneku, koprem, vinnými, višňovými, nebo rybízovými listy a kolečky křenu. Svaříme vodu se solí a vlahým nálevem okurky zalijeme tak, aby bylo vše potopené. Sklenici postavíme raději na talíř, někdy to při kvašení maličko uteče.
Asi za sedm dnů je pochoutka hotová. To, že kvašení probíhá tak, jak má, poznáte podle lehkého zakalení láku a šedivého křísu (tzv. bába) na povrchu.
No a pak už stačí jen chléb se sádlem a cibulí a rychlokvaškou k tomu!:-)


3 komentáře: