neděle 27. ledna 2013

Řeznická dršťkovka

Na tuhle polévku mám vzpomínky sahající daleko do mého dětství. Když nám ve školní jídelně nechutnal oběd, vzala jsem jednu, dvě kamarádky a vyrazily jsme kousek přes ulici do malého masného závodu, kde pracoval můj táta. Ten nás zavedl do kantýny a dostaly jsme s holkama bílou umělohmotnou misku, plnou téhle dobroty a k tomu slaný rohlík...Někdy nám dali řezníci z udírny teplý párek a když jsme ho sluply, tak třeba i maličko zapít pivkem..prý na mastnotu.:-)))) Jak my to s holkama milovaly!...Takových lahůdek bylo víc, ale o tom jindy..Jen ještě tolik, že ani dršťkovka se zeleninou, co dělala doma mamka, na tuhle ostrou a pepřenou a úúúžasně voňavou neměla..teda pro mě....:-)

Budeme potřebovat:

500g opracované, předvařené, pokrájené dršťky
lžíci sádla
1,5 PL mouky hladké
červená paprika sladká
červená paprika ostrá
čerstvě mletý pepř
česnek prolisovaný, množství podle chuti
majoránka
2l hodně silného hovězího vývaru ...asi..
1 střední cibule

Na lžíci sádla osmažíme do růžova cibuli, zasypeme moukou a orestujeme. Přidáme obě papriky, sladké asi lžíci, ostré podle chuti, pořád mícháme a dáme pozor, aby se paprika nespálila. Poté zalijeme vývarem,vložíme dršťky, rozmícháme a přivedeme k varu. Povaříme asi 35 minut. Pak dochutíme prolisovaným česnekem a a majoránkou.

Přiznám se, že polévku kořením dost, česneku jsem dala asi čtyři stroužky a pepře a ostré papriky..no tak, aby byla polévka opravdu pro chlapy..:-)))

Nakonec nechám polévku ještě chvíli odstát za občasného promíchání. Nejlepší je samozřejmě až druhý den..jenže to u nás málokdy vydrží..:-))


Žádné komentáře:

Okomentovat