čtvrtek 24. ledna 2013

Zeleninové koření do polévek

Na tenhle recept je ještě čas, ale dávám ho sem, dokud na to myslím..:-))
Je to "obyčejná" kořenová zelenina, ale dochucování s ní je úžasné! Žádné maggi, prostě chuť..

Kořenovou zeleninu v poměru, jaký máte rádi očistit, nakrájet na co nejmenší kostičky, ale nestrouhat. Ani sekání tzv. létajícími noži není to pravé, prostě prkénko a nožík!:-) Dáme do mísy a přidáme nasekané čerstvé bylinky, já dávala petrželku, oregano, šalvěj, trochu tymiánu a libečku. Měla jsem toho asi 4,5 l mísu. Všechno jsem promíchala s ( asi) dvěma hrstmi  HRUBÉ soli. Dát do skleniček, jen lehce zmáčknuté zavíčkovat a uložit na chladné a temné místo. Po třech měsících to může trochu klesnout, ale zelenina je krásně voňavá a křupavá. Používám to po lžičce když dělám vývar, nebo potřebuji dochutit polévku. Je to mnohem lepší než průmyslová dochucovadla..Otevřené uchovávám v lednici..

Pro ty, kdož pamatují zeleninu v soli předesílám, že tohle je trochu jiné! Slané je to taky, ale hlavně díky bylinkám chutné! Recept jsem kdysi viděla v televizi, na nějakém cizím kanálu dávali pořad o Francii..v kterési lokalitě ( jejíž jméno jsem úspěšně zapomněla.:-) ) je tato zelenina vyhlášenou "specialitou" a dokonce tam říkali, že když se to nechá hooodně dlouho ležet, že je to teprve ono..



Žádné komentáře:

Okomentovat