pondělí 2. listopadu 2015

Voňavý pozdrav z Íránu...

  Podělím se s vámi o radost z dárečků, dovezených z dalekého Íránu. Kdo zná tyto stránky ví, že miluju koření a to originálně namíchané, voňavé, známé i méně známé, zvlášť..
   Tak jsem zase měla štěstí a mohla jsem celý večer jíst úžasné kešu oříšky (malá miska), které nejsou zvlášť slané, ale jsou postříkané jakousi kyselkavou chutí, po které se můžu zbláznit! A tak to pokaždé skončí stejně : najím se jich k prasknutí! Co na tom, že si je schovávám na nejnemožnější místa, abych na ně nechodila, když se tam za pět minut sápu a škubu sáček, jak smyslů zbavená..:-)) Jestli je pravda, že po ořechách sílí nehty, klidně můžu spát na větvi, kam se na mne hrabou dravci!:-)))


  Pěněženka z česané kůže a podložka jsou z Yazdu a jsou ručně vyšívané na hedvábí..Nádhera! Obdivuji trpělivost rukou, které dokážou vyrobit takovou krásu..Stehy na výšivce jsou tak droboučké, že je skoro není vidět. Je zbytečné psát, jak velkou radost mi to udělalo!! Tím spíš, že jako totální kopyto na šití, dokážu tuhle nádheru náležitě ocenit... Na míse vpravo je Gaz..

  Gaz jsou balená sousta sladkosti, jež patří k jedněm z mála, které mám moc ráda, přestože na sladké vůbec nejsem..Je to něco jako tady známý turecký med, jen je to měkoučké a nelepí se to na zuby..A jsou v tom obrovské kusy mandlí..mňam! Prázdné papírky odnáším rovnou do kotle, proč si nad jejich množstvím dělat večer výčitky, ne?:-)

  A jsme u koření! To je pro změnu z Komu. Zleva je to celá skořice, co je sladká po vůni i v pokrmu. Úžasná!!! (Že bych si udělala svařák?:-)) ) V mističce je sušený dříšťál, vypadá trochu jako brusinky, ale brusinky to nejsou. Je to na chuti o dost kyselejší a moc dobré..Napravo od misky je balíček černého pepře, jehož vůně by porazila koně i přes dvojí zabalení. Moc se těším, co to provede s plátky masa!:-)) Pod pepřem volně jsou již zmiňované oříšky, moje vášeň! Tyhle jsem si pro focení vytáhla z balíčku a už nejsou..kdo by se s tím nosil zpátky, žejo?:-))) Pod skleněnou miskou je sáček kardamomu a jestli se na něco fakt těším, tak na kafe z džezvy s tímhle kořením..ale to si musím počkat, že, Zuzko?:-)) Já ho tak neumím...
A konečně fialový balíček v popředí..Šafrán!!! Moje radost je obrovská, když ho v koření najdu. Náš sýr Picentinu je právě se šafránem a já ho nemusím suplovat ničím jiným..a chuť je samozřejmě jedinečná..A špetka šafránu do sváteční hovězí polévky, nebo do rizotta...jééé..:-)


  Kdyby se mne někdo zeptal, jak asi voní Írán, řeknu, že tak, jako koření na obrázku. Jejich kari je prostě nenapodobitelné a skvělé! Chutné, řízné, voňavé..na maso i zeleninu. Když vařím s tímhle kořením, nepřidávám kromě soli už téměř nic jiného, byl by to věčný hřích..A když jsem tak včera měla půl večera nos vražený v téhle dózičce, říkala jsem si, že to musí i tu rýži povznést do úplně jiné dimenze..No co, na experimenty bude spousta času...:-)
  Teď už se jen těším na víkend..fotky, videa, povídání....

Ještě jednou děkuju za tuhle voňavou a krásnou pohlednici z dálek..:-)

  Hezké dny i vám všem!

Žádné komentáře:

Okomentovat